Menu
Przekaż 1.5% podatku na ochronę dzieci przed pornografią, KRS: 0000319230
Czytaj więcej

Mówimy stop seksualizującym reklamom

Realizacja – 2013 rok. Powodem były seksualizujące reklamy publikowane w tygodnikach Wydawnictwa Bauer.

Realizacja– 2013 rok.


Powód - seksualizujące reklamy publikowane w tygodnikach Wydawnictwa Bauer.


Efekt- zaprzestanie publikacji kwestionowanych reklam.


Zastosowane środki – blisko 1700 skarg konsumenckich.

W listopadzie 2013 r. ruszyła nasza kolejna akcja. Powód? Wróciła sprawa reklam, choć w nieco innym wymiarze. Tym razem chodziło o seksualizujące reklamy publikowane w tygodnikach Wydawnictwa Bauer. Na ostatnich stronach wielu kolorowych pism, w tym tych z programami telewizyjnymi, znalazły się reklamy serwisu mobila.pl.

Nie były to już na szczęście reklamy filmów pornograficznych (zaprzestano tego na skutek wcześniejszej akcji STS). Jednak musieliśmy zareagować, bo reklamy serwisu mobila.pl zawierały wiele seksistowskich i seksualizujących treści, bezpośrednio sąsiadujących z produktami skierowanymi do dzieci.

"Epoka lodowcowa", a obok "Niesforne uczennice"

Oto zaledwie kilka przykładów, z którymi się wówczas zetknęliśmy. Gry z nazwami znanymi raczej z przemysłu pornograficznego: Hustler Bubbles, Penthouse Hops, Sexy Pool Party i Girls Gone Wilde ze zdjęciami prężących się modelek, sąsiadowały z ikonkami reklamującymi gry dla dzieci: Głodek, Epoka Lodowcowa, Petz, Batman, Tom & Jerry oraz zdjęciami małych kotków.

A tuż obok, dzieci miały styczność z reklamami opatrzonymi hasłami "Gorące nauczycielki" oraz "Niesforne uczennice" . W najbliższym sąsiedztwie pojawiała się również zachęta, aby wysłać SMSa do Mileny, która "pozna miłego pana i ma parę pomysłów na dobrą zabawę". Archiwalne zdjęcie reklam w większym formacie zamieszczamy na końcu artykułu.

Nie mieliśmy wątpliwości, że tworzenie reklam przykuwających uwagę dzieci za pomocą kotków i niewinnych gier oraz umieszczanie tuż obok produktów z ewidentnie erotycznym podtekstem jest nie do zaakceptowania.

Podobnego zdania było blisko 1700 osób, które wzięły wówczas udział w akcji i wysłały skargi konsumenckie. Wystarczyło zaledwie kilka dni, aby Wydawnictwo Bauer usunęło prawie wszystkie reklamy, które kwestionowaliśmy.

Do pobrania Reklamy w tygodniku 'Tele Tydzień'.jpeg jpeg Pobierz (335.99 KB)


E-mail dodany!

Wystąpił błąd. Spróbuj ponownie później.

Nasze szkolenia

Naucz się rozmawiać z dziećmi na temat zagrożeń związanych z pornografią.

Zamów szkolenie