Menu
Przekaż 1.5% podatku na ochronę dzieci przed pornografią, KRS: 0000319230
Czytaj więcej

Showup.tv skazany za reklamy na autobusach i taksówkach

Dzięki działaniom Stowarzyszenia Twoja Sprawa doszło do skazania osoby odpowiedzialnej za reklamowanie portalu Showup.tv na autobusach i taksówkach. Reklamy te, choć same nie zawierały pornografii, to zachęcały do wejścia na stronę z takimi treściami.

Sąd Rejonowy dla Warszawy Mokotowa 6 lipca 2021 r. nieprawomocnie skazał osobę odpowiedzialną za reklamowanie portalu pornograficznego Showup.tv na karę grzywny w wysokości 40 tys. zł. Wyrok się uprawomocnił, bo strony nie odwołały się od niego.

Reklamy pojawiły się na taksówkach i autobusach w 2016 r. Bannery przedstawiały wizerunki kobiet ucharakteryzowanych na anioła i diabła oraz hasło "Pobawimy się? Możemy anielsko lub diabelsko". Umieszczony był tam także adres portalu zawierającego treści pornograficzne.

W listopadzie 2016 r. Stowarzyszenie Twoja Sprawa skierowało do Prokuratury zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa z art. 200 § 5 kk, który penalizuje prowadzenie reklamy lub promocji pornografii w sposób niebezpieczny dla małoletnich. Przepis ten został wprowadzony w 2014 r. na skutek działań Stowarzyszenia Twoja Sprawa.

Prokuratura uznała zawiadomienie za uzasadnione i po przeprowadzeniu dochodzenia postawiła osobie zlecającej reklamę zarzuty.

Linia obrony szła w kierunku kwestionowania tego, że oskarżona umożliwiła małoletnim zapoznanie się z treściami pornograficznymi. Sąd nie podzielił tego poglądu. W uzasadnieniu wyroku podkreślił, że za karalną należy uznać taką reklamę i promocję, która choćby potencjalnie umożliwia małoletnim kontakt z treściami pornograficznymi.

Sąd uznał też za bezsporny pornograficzny charakter reklamowanych treści. W tym zakresie, jak zaznaczył, posiłkował się opinią biegłego.

- Odnotowuję ten wyrok z satysfakcją. Najistotniejszym w moim przekonaniu jest potwierdzenie przez sąd przyjętego już w orzecznictwie rozumienia znamiona "rozpowszechniania". Szerokie ujmowanie takiego zachowania w większości wypadków wytrąca argumentu reklamującym treści pornograficzne - powiedział mec. Paweł Kowalczyk, reprezentujący Stowarzyszenie w tej sprawie.



E-mail dodany!

Wystąpił błąd. Spróbuj ponownie później.

Nasze szkolenia

Naucz się rozmawiać z dziećmi na temat zagrożeń związanych z pornografią.

Zamów szkolenie