Menu

Rzeczniczka STS gościem programu "W Polsce"

Reklamy przekraczające granice dobrych obyczajów były punktem wyjścia do rozmowy na temat podejmowanych przez STS działań statutowych. Red. Aleksandra Jakubowska nawiązała także do wygranej sprawy przeciwko producentowi napoju energetycznego.


Rynek reklamy staje przed nowymi wyzwaniami i nie zawsze potrafi im sprostać. Rzecznika STS Izabela Karska poruszyła kwestię konieczności zmian standardów panujących w świecie twórców reklam i przedsiębiorców. Wulgaryzm, seksualizacja i szkodliwość tego typu materiałów dla najmłodszych konsumentów, to jeden z podstawowych argumentów optujących za oprotestowywaniem tego typu treści. Podejmowane przez STS inicjatywy eliminujące z obiegu gospodarczego reklamy sprzeczne z prawem są realnym wsparciem dla uczciwych przedsiębiorców i motywacją dla kreatywnych twórców. W kontekście obscenicznych reklam wybrzmiały także temat zbyt łatwego dostępu do pornografii dla dzieci i młodzieży oraz problem uprzedmiotowienia wizerunku kobiet. Nie zabrakło również tematu edukacyjnej działalności Stowarzyszenia i jego roli w popularyzowaniu badań naukowych.

Ważnym elementem dyskusji była rola Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który w opinii STS ma wystarczające możliwości, aby uskutecznić kwestię eliminacji szkodliwych i łamiących prawo reklam. Więcej w rozmowie.

Cały materiał poniżej:

Żródło: Telewizja wPolsce



E-mail dodany!

Wystąpił błąd. Spróbuj ponownie później.

Zapisz się do newslettera!
Niepoprawny adres e-mail
Pole wymagane Zasady przetwarzania danych osobowych określa Polityka prywatności.
Nasze szkolenia

Naucz się rozmawiać z dziećmi na temat zagrożeń związanych z pornografią.

Zamów szkolenie