Rynek reklamy staje przed nowymi wyzwaniami i nie zawsze potrafi im sprostać. Rzecznika STS Izabela Karska poruszyła kwestię konieczności zmian standardów panujących w świecie twórców reklam i przedsiębiorców. Wulgaryzm, seksualizacja i szkodliwość tego typu materiałów dla najmłodszych konsumentów, to jeden z podstawowych argumentów optujących za oprotestowywaniem tego typu treści. Podejmowane przez STS inicjatywy eliminujące z obiegu gospodarczego reklamy sprzeczne z prawem są realnym wsparciem dla uczciwych przedsiębiorców i motywacją dla kreatywnych twórców. W kontekście obscenicznych reklam wybrzmiały także temat zbyt łatwego dostępu do pornografii dla dzieci i młodzieży oraz problem uprzedmiotowienia wizerunku kobiet. Nie zabrakło również tematu edukacyjnej działalności Stowarzyszenia i jego roli w popularyzowaniu badań naukowych.
Ważnym elementem dyskusji była rola Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który w opinii STS ma wystarczające możliwości, aby uskutecznić kwestię eliminacji szkodliwych i łamiących prawo reklam. Więcej w rozmowie.
Cały materiał poniżej: