Grudzień 2018 - Interwencja do Spółki EMPIK w sprawie nieodpowiedniej ekspozycji literatury zawierającej treści seksualizujące.
- Grudzień 2018 - I spotkanie zespołu roboczego powstałego na konferencji zorganizowanej przez STS.
- Grudzień 2018 - Zapytanie do Amrest Holdings w sprawie prowadzonej polityki ochrony dzieci przed dostępem do pornografii w sieci Starbucks.
- Listopad 2018 – międzynarodowa konferencja "Masowa konsumpcja pornografii przez dzieci jako istotny problem społeczny". Efektem konferencji było zainicjowanie prac zespołu roboczego, którego celem jest analiza dostępnych rozwiązań ochrony dzieci przed pornografią i wypracowanie takich propozycji, które pogodzą w najlepszy możliwy sposób różne wartości: bezpieczeństwo dzieci, prawo do prywatności i prawo do wolności gospodarczej. W pracach zespołu udział zapowiedzieli: Rzecznik Praw Obywatelskich, Instytut Wymiaru Sprawiedliwości, Rzecznik Praw Dziecka, Ministerstwo Cyfryzacji, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, jak również organizacje społeczne i organizacje przedsiębiorców.
- Wrzesień 2018 - Uruchomienie portalu www.opornografii.pl.
- Sierpień 2018 - Ogłoszenie wyroku w sprawie reklamy firmy Waterius Sp. z o.o. - wygrana Stowarzyszenia.
- Sierpień 2018 - Nagrania spotów społecznych wykorzystywanych w ramach kampanii promującej portal oPornografii.pl.
- Sierpień 2018 - Start kampanii informacyjnej związanej z uruchomieniem portalu opornografii.pl.
- Czerwiec 2018 - Udział w konferencji na temat pornografii "Porno - kokaina na kliknięcie".
- Czerwiec 2018 - Współorganizacja i udział w panelu dyskusyjnym w Pruszkowie.
- Czerwiec 2018 - Interwencja w sprawie banerów reklamowych Medical Clinic Podhale.
- Marzec 2018 – złożenie do sądu pozwu w sprawie reklamy napoju energetycznego Devil Energy Drink firmy Waterius Sp. z o.o.
- Marzec 2018 – wysyłka pisma do McDonald’s w sprawie polityki bezpieczeństwa dotyczącej ograniczania dostępu do stron pornograficznych, prowadzonej w interesie klientów ich sieci restauracji, szczególnie tych małoletnich.
- Marzec 2018 – Akcja konsumencka dotycząca teledysku tzw. SEXMASTERKI zamieszczonego w serwisie YouTube.
- Marzec 2018 - udział w konsultacjach w Londynie, dzięki którym możliwe było zapoznanie się z nowymi rozwiązaniami prawnymi zawartymi w Digital Economy Act, mającymi na celu ochronę dzieci i młodzieży przez zbyt łatwym dostępem do treści pornograficznych (spotkania z British Board of Film Classification (nowym regulatorem) oraz przedstawicielem organizacji pozarządowych); w wyjeździe konsultacyjnym wzięli udział przedstawiciele Ministerstwa Sprawiedliwości oraz biura Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
- Luty 2018 – Interwencja – pismo do firmy Oponyx.pl z Kielc, w sprawie banneru reklamowego łączącego opony samochodowe ze zwiniętymi prezerwatywami.
- Luty 2018 – Interwencja – pismo do firmy "Rabionek i Wspólnicy s.j." z Łodzi, w sprawie reklamy produktów na ich stronie internetowej.
- Styczeń/Luty 2018 – wysyłka pism do prezesów 100 największych agencji reklamowych w Polsce, dotyczących kwestii przyjęcia przez Stowarzyszenie reguły ujawniania informacji o osobach sprawujących funkcje kierownicze u reklamodawców, którzy podejmują działania sprzeczne z dobrymi obyczajami, w szczególności w przypadku godzenia poprzez działania marketingowe w interes dzieci i młodzieży.
- Styczeń 2018 – Akcja konsumencka dotycząca promocji pornografii w reklamie telewizji kablowej Vectra. Telewizja zaprzestała emisji spotu oraz wystosowała przeprosiny podpisane przez prezesa spółki.
E-mail dodany!
Wystąpił błąd. Spróbuj ponownie później.
Nasze szkolenia
Naucz się rozmawiać z dziećmi na temat zagrożeń związanych z pornografią.
Zamów szkolenie