Menu

Podsumowanie działań STS w 2016 roku

W 2016 r. Stowarzyszenie Twoja Sprawa m.in. przeprowadziło akcje konsumenckie, interweniowało do Rady Reklamy oraz KRRiT. Poniżej podsumowanie działań STS.

  • Grudzień 2016  – złożenie w Ministerstwie Zdrowia „Analizy istniejących przepisów prawnych pod kątem ochrony dzieci i młodzieży przed zbyt łatwym dostępem do treści seksualizujących i pornograficznych w 2016 roku”, przygotowanej w ramach zadania zleconego z zakresu zdrowia publicznego.

  • Listopad 2016 – złożenie zawiadomienia do prokuratury o podejrzeniu popełnienia przestępstwa właściciela portalu ShowUp.tv.
  • Listopad 2016 – akcja związana z kampanią reklamową w przestrzeni publicznej, prowadzoną przez portal ShowUp.tv.
  • Październik 2016 – interwencja dotycząca ekspozycji prasy pornograficznej w sieci sklepów Żabka oraz Freshmarket we Wrocławiu.
  • Październik 2016 – akcja związana z uprzedmiotawiającą reklamą konkursu firmy Śnieżka S.A. Na kampanię reklamową konsumenci składali skargi do Rady Reklamy. Firma zmodyfikowała reklamę swojego konkursu, dodatkowo wydając oświadczenie.
  • Wrzesień 2016 – udział w konferencji "X międzynarodowa konferencja bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w internecie", organizowaną przez Polskie Centrum Programu Safer Internet (PCPSI), które tworzą Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa (NASK) i Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę.
  • Wrzesień 2016 – wystąpienie w ramach briefingu firmy Orange dla dziennikarzy telekomunikacyjnych i społecznych, dotyczącego ochrony dzieci i młodzieży przed dostępem do pornografii.
  • Sierpień 2016 – ogłoszenie Narodowego Programu Zdrowia 2016-2020, w którym znalazły się wszystkie zgłaszane przez STS postulaty w ramach konsultacji społecznych w XII 2015.
  • Lipiec 2016 – prezentacja "Skuteczna ochrona dzieci i młodzieży przed dostępem do treści pornograficznych" dla Ministerstwa Cyfryzacji.
  • Czerwiec 2016 – interwencja w Radzie Reklamy w sprawie reklamy samochodowej myjni ręcznej firmy AutoSpa w Zabrzu. Rada Reklamy uznała skargę Stowarzyszenia za zasadne.
  • Czerwiec 2016 – interwencja w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji w sprawie jednego z odcinków serialu "Szkoła" emitowanego w stacji TVN.
  • Maj 2016 – interwencja w Radzie Reklamy w sprawie reklamy telewizyjnej biustonosza Gioia firmy Intimissimi.
  • Maj 2016 – interwencja w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji w sprawie reklamy telewizyjnej biustonosza Gioia firmy Intimissimi.
  • Marzec 2016 – interwencja w Radzie Reklamy w sprawie reklamy przynęt wędkarskich firmy D.A.M., sprzedawanych w sklepie internetowym peskado.pl. Rada Reklamy uznała skargę Stowarzyszenia za zasadne.
  • Luty 2016 – interwencja w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji w sprawie radiowych reklam suplementów wspierających potencję.



E-mail dodany!

Wystąpił błąd. Spróbuj ponownie później.

Zapisz się do newslettera!
Niepoprawny adres e-mail
Pole wymagane Zasady przetwarzania danych osobowych określa Polityka prywatności.
Nasze szkolenia

Naucz się rozmawiać z dziećmi na temat zagrożeń związanych z pornografią.

Zamów szkolenie