Menu
Przekaż 1.5% podatku na ochronę dzieci przed pornografią, KRS: 0000319230
Czytaj więcej

Podsumowanie działań STS w 2014 roku

W 2014 r. Stowarzyszenie Twoja Sprawa przeprowadziło szereg akcji konsumenckich, doprowadziło do zmiany przepisów Kodeksu Karnego, wydało publikacje i przetłumaczyło na język polski film "Pandemia pornografii". Podsumowanie działań w artykule.
  • Grudzień 2014 – Akcja konsumencka związana z reklamą zewnętrzną oraz klipem reklamowym firmy LOB, producenta okuć budowlanych zamków. W wyniku akcji firma zdjęła klip ze swojego profilu na kanale YouTube.
  • Grudzień 2014 -  Przygotowanie i publikacja raportu "Chrońmy dzieci przed pornobiznesem".
  • Listopad 2014 - W związku z najnowszym klipem reklamującym kartę pre-paid Plus, uczestnicy akcji STS masowo wyrażali swoje opinie na profilu facebookowym Polkomtela.
  • Październik 2014 - Akcja konsumencka związana z reklamą outdoorową marki House, na której umieszczono zdjęcie pary podczas domniemanego aktu seksualnego. Akcja miała na celu także zwrócenie uwagi na społeczny koszt działań firmy LPP, w tym na fakt warunków pracy w azjatyckich fabrykach szyjących dla LPP. Profil facebookowy firmy odnotował ogromną liczbę memów i komentarzy.
  • Październik 2014 - W reakcji na pismo STS, księgarnia MdM w Warszawie usuwa wystawę nawiązującą do motywów wziętych z pornobiznesu.
  • Październik 2014 - STS wydaje bezpłatny poradnik dla rodziców "Bezpieczne technologie".
  • Wrzesień 2014 - Akcja konsumencka związana z klipem reklamowym napoju "Sprite", w którym wykorzystano scenę rozbierania nastolatki. Firma Coca Cola nie wyświetlała klipu w dalszej części kampanii.
  • Wrzesień 2014 - Tłumaczenie i publikacja wersji polskiej filmu dokumentalnego "Pandemia pornografii". Liczba wyświetleń ponad 111 000 osób.
  • Czerwiec 2014 - Akcja konsumencka związana z opakowaniem rajstop dla dzieci jaworznickiej firmy "Ballerina". Rada Reklamy uznała je za zasadne, reklamy zniknęły ze strony internetowej firmy.
  • Maj 2014 - Akcja konsumencka związana z radiowymi reklamami stymulatorów poprawiających sprawność seksualną. Ponad 4500 skarg wysłanych do działów reklamy stacji radiowych RMF FM, Zet, TO FM, Vox FM, WAWA, Antyradio, Eska, Zet Gold, Złote Przeboje, Rock Radio.
  • Maj 2014 - Akcja konsumencka związana z reklama outdoorową firmy Profi, w której zastosowano wulgarne i seksualizujące skojarzenia do promocji zupek w proszku. Analiza specjalistów od marketingu wskazywały na wizerunkowy kryzys marki spowodowany akcją konsumencką.
  • Maj 2014 - Portale onet.pl i wp.pl usuwają linki do stron pornograficznych w rezultacie pisma STS powołującego się na nowy zapis kodeksu karnego.
  • Kwiecień 2014 - na skutek działania STS, Rada Reklamy uznaje reklamy billboardowe jednego z serwisów pornograficznych za niezgodne z zasadami etyki.
  • Kwiecień 2014 - Zmiana przepisów kodeksu karnego – wprowadzenie zakazu reklamy i promocji pornografii w przestrzeni publicznej.
  • Marzec 2014 - Akcja konsumencka dotycząca reklamy billboardowej w Czersku. Rada Reklamy uznaje skargi za zasadne.
  • Luty 2014 - Akcja konsumencka dotycząca reklamy firmy Boryszew S.A.. Rada Reklamy uznaje skargi za zasadne.
  • Styczeń 2014 - Akcja konsumencka pt. "Chrońmy dzieci przed pornobiznesem" skierowana do Ministerstwa Sprawiedliwości z postulatem prowadzenia do projektu zmian kodeksu karnego zakazu reklamy pornografii oraz do operatorów sieci telekomunikacyjnych z postulatem włączenia blokady dostępu do pornografii z telefonów komórkowych przez osoby nieletnie. Akcja zakończyła się wprowadzeniem zmian do kodeksu karnego, a tym samym zakazu reklamy i promocji pornografii w przestrzeni publicznej. W reakcji na liczne skargi konsumentów, firma Orange poinformowała o wprowadzeniu na rynek nowego produktu, tj. karty pre-paid z blokadą treści pornograficznych.


E-mail dodany!

Wystąpił błąd. Spróbuj ponownie później.

Nasze szkolenia

Naucz się rozmawiać z dziećmi na temat zagrożeń związanych z pornografią.

Zamów szkolenie