Menu

Podsumowanie działań STS w 2012 roku

W 2012 r. Stowarzyszenie Twoja Sprawa przeprowadziło akcje konsumenckie m. in. w sprawach zewnętrznych reklam outdoorowych, reklam telewizyjnych orz ekspozycji pornografii w salonach prasowych. Poniżej podsumowanie działań STS.
  • Październik 2012 - Akcja konsumencka związana z reklamami billboardowymi napoju Black – Rada Reklamy uznała, że reklamy zawierały treści dyskryminujące i naruszają Kodeks Etyki Reklamy. Była to najbardziej oprotestowana kampania reklamowa w 2012 roku.
  • Lipiec 2012 - Akcja konsumencka związana z reklamami usługi SaveUp – reklamodawca zobowiązał się usunąć reklamy z przestrzeni publicznej. Również Rada Reklamy zgodziła się ze skargami konsumentów stwierdzając, że reklama uprzedmiotawia wizerunek kobiety.
  • Czerwiec 2012 - Akcja konsumencka związana z reklamami mBanku – Rada Reklamy uznała skargi konsumentów za zasadne, a mBank wycofał się z niestosownej formy promocji.
  • Czerwiec 2012 - Akcja konsumencka związana z reklamami Egoo – we wrześniu 2012 roku Rada Reklamy uznała skargi konsumentów, a reklamy zniknęły z przestrzeni publicznej.
  • Czerwiec 2012 - Akcja konsumencka związana z reklamami telewizyjnymi napoju Black – we wrześniu 2012 roku Rada Reklamy podzieliła skargi konsumentów i uznała, że mogą być one nadawane wyłącznie po godzinie 20.00.
  • Maj 2012 - Akcja konsumencka związana z dystrybucją pornografii w sieci Inmedio – akcja na razie nie przyniosła bezpośrednich skutków i będzie kontynuowana.
  • Maj 2012 - Akcja wysyłki książki „Pornoland. Jak skradziono naszą seksualność” do liderów opinii, urzędników i polityków – akcja przyniosła m.in. liczne sprawozdania w mediach.
  • Maj 2012 - Akcja konsumencka wrocławskiego ośrodka STS związana z reklamą sieci pizzerii – Rada Reklamy uznaje skargi za uzasadnione.
  • Marzec 2012 - Akcja konsumencka dotycząca reklam firmy home.pl – Rada Reklamy uznaje skargi konsumentów.
  • Marzec 2012 - Akcja konsumencka związana z nazwą lodów firmy Nestlé – na skutek naszych działań firma podjęła decyzję o zmianie nazwy lodów.
  • Luty 2012 - Akcja konsumencka dotycząca emisji obscenicznych teledysków w kręgielniach Fantasy Park – po reakcji konsumentów właściciel wprowadza monitoring emitowanych teledysków.
  • Styczeń 2012 - Akcja konsumencka poznańskiego ośrodka STS związana z reklamami pism pornograficznych w lokalnym magazynie telewizyjnym – wydawca wycofuje się z publikacji reklam.

E-mail dodany!

Wystąpił błąd. Spróbuj ponownie później.

Zapisz się do newslettera!
Niepoprawny adres e-mail
Pole wymagane Zasady przetwarzania danych osobowych określa Polityka prywatności.
Nasze szkolenia

Naucz się rozmawiać z dziećmi na temat zagrożeń związanych z pornografią.

Zamów szkolenie