Realizacja- 2011 rok.
Powód- W sieci EMPiK sprzedawane były obsceniczne plakaty, do których dostępu nie powinny mieć dzieci.
Efekt- Plakaty zostały wycofane ze sprzedaży.
Zastosowane środki - skargi konsumenckie.
W 2011 roku otrzymaliśmy zgłoszenia od oburzonych klientów Empiku. Chodziło o plakaty, które w żadnym razie nie powinny być przeznaczone dla najmłodszych klientów sieci. Były jednak wyeksponowane m.in. na półkach w pobliżu przyborów szkolnych.
Zdjęcia plakatów:
Po otrzymaniu kilkudziesięciu maili od osób zainspirowanych przez nasze Stowarzyszenie, EMPiK chciał początkowo – przepraszając za zaistniałą sytuację - przenieść plakaty w inne miejsce. Ostatecznie – po interwencji jednej z konsumentek – zdecydował o wycofaniu ich ze sprzedaży w całej Polsce.
"W imieniu Empik Sp. z o.o. chciałabym przeprosić za tą sytuację oraz poinformować, że ekspozycja plakatów zostanie zweryfikowana w skali całej sieci Empik. Osoby odpowiedzialne za asortyment na dziale art&pap dokonają starannego przeglądu wzorów (treści) plakatów dostępnych w ofercie w poszczególnych salonach. Postery kierowane wyłącznie do klientów dorosłych zostaną wycofane ze sprzedaży." – brzmiała odpowiedź przedstawiciela sieci.
To była bardzo dobra decyzja, podjęta szybko. Warto podkreślić, że akcję promowaliśmy wyłącznie na naszym profilu na Facebook’u i na naszej stronie www.twojasprawa.org.pl. Nie musieliśmy wysyłać newslettera do naszych sympatyków, który spowodowałby – jak to zwykle bywa – wysyłkę olbrzymiej liczby maili ze skargami.